Monday, April 5, 2010

Beronggeng dengan kengkawan....

....Mari kita joget sampai pagiii....
...Mari kita joget sampai pagii....
It's time to beronggeng with frenzz.....
Ini adalah plan last minute ketika seme tgh mandom di hari Khamis
Masing2 tepon cakap malas nak keje...
So, terkeluarlah idea nak beronggeng2 kat PD....
Kitorang saja pilih tempat jauh sket...
Lari dari hiruk pikuk suasana di KL
(kelass kan ayat aku...rasa cam tulis kat cerpen lak...)
Berjanji2an kat LRT Bandar Tasik Selatan
Cam biasa aku adalah driver tegar...
Setiap kali trip gi memana pun....
Gerak2 jer terus singgah breakfast dulu....
Sbb seme dh gedik2 lapar.....(aku le tuh....)
Kitorang singgah kat Dunkin Donut....
Sila lah jamu mata korang tengok breakfast
mmm...nyumm...nyummm



Sampai jek PD....
Singgah Teluk Kemang....
Harus bergambo dulu....
Nina n Mid

Aku n Mid

Amik gambo adalah secara bergilir2 yer...

Tapi x aci muka nina n mid banyak....
Sbb kamera ni...kamera aku....so aku je la yg amik....




Tgk...gigih aku ambik gambo sendiri....
Dh la kamera berat tuh....
Kalo jatuh menjawab la ngan laki aku....

Aksi biasa....wat2 x pandang kamera lak....huhu...

Korang tau tak masa ni matahari mmg betul atas kepala...

Kol 12 tghari tuh...tetap nak hamik gambo...

Dgn berpeluh sakan cam pegi berkebun....

Dah penat amik gambo....

Kita minum dulu......haus giler.... Konon2nya cam ala2 nak bershopping baju la tuh.....



Tgk barang jual....rasa cam ko berada kat Pulau Pangkor kan...kan...

Posing jap kat depan kedai...jdkan props...

Tp x beli apa...haha...hampeh....


Cara ambik gambo baru yek....dari tepi...

Tapi awas gerak langkahmu oh..oh.. eh..eh..tak awas korang boleh nampak gemuk kalo amik gambo dr tepi....nasib le sapa duk tepi....huhu.....

Safety first ye....tengah bersiap2 nak naik bot...setelah digoda2 oleh pakcik bisnes bot ni....

Let's go....we are ready.....

Posing cam tengah tunggu laki balik dari tangkap ikan....

Maklum ler laki nelayan.....huhu.....

Semangat ni memasing nak naik bot....

Kita posing dulu...sebelum bot gerak



Nasib baik abang bot boleh diharap tuk amik gambo....

Muka masing control cun pas naik bot....

Sbb masa nak balik tuh....abg bot wat lap giler ko memasing terjerit2....

Fening2 lalat jap pas turun bot.....

Sempat menenggek kat menatang pe tah ni.....

Teka?? mana kaki aku..huhu....


It's time to go back....

Memasing anak laki duk tunggu ni...


Sekian...

Laporan aktiviti beronggeng....

Daripada : Minah Ronggeng






Jom tengok F1

Sampai2 jek harus amik gambo dulu.....
Masa sampai ni dalam kol 12 lebih....
Panas banget woo...masa ni....

Siap posing ngan payung...hahaha....


Motif aku pakai baju + tudung merah bagai....
Kengkonon cam sokong ferrarri la....huhu.....
Plus sedondon kedondong bagai ngan laki....
Tangan aku berbelang...
padahal sengseng lengan sampai siku jek...

Masa ni driver2 F1 baru sampai.....
Jgn tanya aku sape....
Sumpah harammm tak kenal....hehe....

Ni pun sama tak kenal....
Laki aku le gigih berebut hamik gambo...
Masa ni aku lepak tepi jek....

Fanatik2 team....
Tp aku musykil team ape diorang sokong....

Setelah berpanas jeruk kat luar....
Masuk dalam muzium ape ntah....fuhhh legaa...
Ada aircond......
Siap hamik gambo lagi....


Kat depan entrance....harus amik gambo gak......

Show off skett tiket free.....
Kalau kena bayar.....harus takyah pegi.....
Shopping lagi beshh.....

Bising gila.....
Telinga hanya pakai Ipod jek....tu pun bising lagi....
Bila habis jek telinga rasa berdengung.......

Tengok tuh berapa ramai yang melepak kat padang jek...
Takde cover....mesti berpeluh ketiak segala arr.....
Sib baik aku dapat tiket grandstand (tiket free....huhu...)


Aku pun tak tau ape yg best tgk F1 ni...
selama lebih kurang sejam lebih tu ko duk tgk menda yg sama jek.......
Dah la tak tau sapa yg lead...(aku le tu.....)

Dah fenat giler ni....
Jom balik.....dh la lapar....
Mahal gilosss...Satay 6 cucuk 20 hengget....mak aih...

Pasangan yg tak tau sokong team mana??
hehehe....
Tp sebab Ferrari menang....
kengkononnya sokong ferrari la....



Chow Cin Cau.......

Gegel's Day Out


Haha....rasa nak muntah bila sebut gegels kan.....ko tu gegel lagi ke???
Selagi aku takde anak....aku feeling2 aku ni gegel lagi la....
motifff ferasan muda???

Arituh siap amik cuti nak gi beronggeng ngan anak buah....
Kengkononnya nak celebrate la pasal result SPM dia okay....
Kalo ikut aku nyer plan manyak wooo....
Nak gi tengok wayang, gi karokkss, main bowling,
makan2 minum2, window shopping lagi....
senang citer sampai lebam la.....
Tapi memandangkan anak buah aku tu very the lemah gemalai
Ala2 bawah lindungan gitu....
Nnt kalo gi karokkss aku gak la yg bantai nyanyi
Pas aku...aku....dan aku....aku lagi.....
Penyanyi pro pun leh semput dibuatnya......huhu.....

Xtvt dimulakan dengan acara makan2 (wah...skema jek ayat....huhu..)
Makan kat mane?
Yg tu nnt aku citer kt next entry yek....
Fenat tau snap sana sini......
Lufer nak bgtau kitorang g Sunway Pyramid
Sbb kat sana macam2 ada.....

Gambo aku kena letak dulu....
Aksi ngap2 tetappp dlm senarai....
Walaupun kononnya diet.....

Ni la anak buah aku yg control2 ayu gitu....

Tengok la gigih tak aku amik gambo sendiri guna DSLR....
Dah la berat.....
Ni seme pasal anak buah aku la ni malu nak suh org amikkan...
Ikut aku selamber jek......

Gambo aku harus lebeyy yer....
Puas dok ingatkan amik gambo biar nampak kurus tau....huhu

Muka pompuan gayat naik escalator.....huhu.....

Pas makan kitorang wayang...
Citer Alice in Wonderland 3D...
Jgn tanya aku best ke tak??
Aku tgk tenggelam timbul....hahaha aku tidoo...
yeye je kan nk tgk 3D...last2 tido.....zzzzzzzz........

Yeye jek update aktiviti kat facebook
Ko hengat ko artis ke org nk tau pe aktiviti ko......hehehe......


Lepas mkn, tgk wayang, window shopping....
Makan lagi.....huhu.....

Happy woo....dpt mkn Durian Cheese Cake......

Minum ais lagi.....
Yer puan2....minuman ini elok utk mempercepatkan pengumpulan lelemaksss....

Sebelum blk belikan JCo Donut utk........

Budak yang membesar bagai johan ini.....huhu....

~dah abis~
Chow Cendol.......





Wednesday, March 3, 2010

Diet yang ke laut.....

Selain dari aku tak suka bila cuti...
Aku pun tak suka outstation....

Why???

Sebab diet aku akan ke laut.......
Tapi bila bab claim aku sukaaaa......
Masyukkk beb.......alamak off topic lak....:-b

Skang ni aku ada kt Aloq Setaq...
Ada keje.....so mlm...bila dinner...aku gi Secret Recipe....
Makan Noodle in Tomyam soup n Hot Chocolate

Bila tang dessert....aku mmg dh plan nak mkn Cheese Cake...
Mula2 ingat nak mkn Raspberry Cheesecake...
Tetiba ternampak kek ni.....
....
....


Saaaanngat.....heaven........Durian Cheese Cake
Recommended for Durian lover...
pure durian taste....creamy....yummy.....urmmmm.....
Kesimpulannya diet aku memang dah ke laut Cina Selatan......
Sila lah pulang ke pangkal jalan.......hahaha.....